Se kdaj vprašate, zakaj je izdelava spletne trgovine tisto, kar izkušeni podjetniški mački najpogosteje priporočajo svojim mlajšim podjetniškim vrstnikom? Se kdaj vprašate, kaj bi izdelava spletne trgovine pomenila za vaš posel? Odgovora na obe vprašanji in še več, vam ponujamo v besedilu, ki je trenutno pred vami.
Kakšna je primerjava spletne trgovine s fizično prodajalno po funkcionalnosti, stroških in številu potencialnih strank, ki jih lahko posamezna oblika prodaje privabi? Zakaj je izdelava spletne strani tako zelo pomembna? Poleg odgovorov, ki jih najdete v članku, si lahko ogledate spletno stran podjetja, ki ima za sabo že številne izkušnje http://www.gorec.si/izdelava-spletne-trgovine/.
Danes se določeni vidiki našega vsakdanjega življenja čedalje pogosteje selijo na splet in seveda temu trendu uspešno sledi tudi prodaja. Za to je več razlogov: ljudje običajno v času, ko so odprte fizične trgovine, tudi sami opravljajo kakšno delo in jim tako ne uspe priti do trgovine. Ker se danes veliko dela, ljudje iz služb hodijo pozno in utrujeni in njihova največja želja gotovo ni to, da bi šli po nakupih, temveč si želijo predvsem priti domov, se preobleči v udobna oblačila in si odpočiti po napornem dnevu. S povečano količino oglaševanja velikokrat ugledamo tudi kaj, česar ni mogoče dobiti v našem lokalnem okolju in je zato nujno, da se s svojim nakupovalnim seznamom ozremo pa splet. Nekateri, a čedalje redkejši predmeti sicer še vedno ostajajo v domeni fizičnih trgovin, v splošnem pa imajo spletne trgovine pred fizičnimi kar lepo število prednosti. Naj vam predstavimo, katere so tri izmed glavnih prednosti spletne trgovine pred fizično:
Nižji stroški. Izdelava spletne trgovine seveda nekaj stane. Ravno tako vzdrževanje. Vendar so izdelava spletne trgovine in njeno vzdrževanje stanega neprimerljivo manj kot vzpostavitev in vzdrževanje fizične trgovine. Pri spletnih trgovinah ni mesečnih najemnin (plačati je sicer treba gostovanje, a je mnogo cenejše), ni plač, ki bi jih morali izplačevati zaposlenim – še posebej, če bi želeli, da je vaša trgovina odprta v poznih večernih urah, ob koncih tedna ali ob praznikih in ni ostalih stroškov, povezanih s tem, da imate lahko svoj kotiček, v katerem prodajate svoje izdelke.
Neomejen odpiralni čas. Odpiralni časi trgovin lahko povzročijo nemalo frustracij. Marsikomu ne uspe v trgovino, ker ravno takrat dela ali pa ima druge obveznosti in takšni ljudje cenijo trgovino, v kateri lahko čas svojega nakupovanja prilagodijo sebi in ne obratno. Nekomu se morda najprimernejši čas za nakupovanje zdi zgodaj zjutraj ali popoldan, spet nekdo drug pa si lahko odtrga nekaj časa šele zvečer ali celo ponoči. Spletna trgovina je »odprta« 24 ur na dan, brez, da bi morali nekomu plačevati dodatek za nočno delo.
Večji doseg. Če nimate spletne trgovine, če mislite, da je ne potrebujete, in stavite na fizično prodajalno, se vprašajte – kdo lahko realno postane vaša stranka? V veliki večini najbrž tisti ljudje, ki se v danem trenutku nahajajo blizu vaše trgovine. To je v vsakem trenutku nekaj sto, morda nekaj tisoč ljudi. Kdo pa lahko na spletu postane vaša stranka? Najmanj vsi prebivalci Slovenije, ki imajo dostop do svetovnega spleta (njihovo število se meri v stotisočih), če imate urejeno tudi dostavo v druge države, pa potencialno vsi svetovni uporabniki interneta. Teh je na milijone. Poleg tega smo že govorili o stroških, ki so nižji kot stroški v fizični trgovini. Izračun, kaj se vam bolj izplača, prepuščamo vam.
Izdelava spletne trgovine je sicer ključen korak k uspešni prodaji, a ko je vaša spletna trgovina narejena, morate poskrbeti, da si jo bo lahko ogledalo čimveč ljudi. Splet je danes nasičen s spletnimi trgovinami, ki prodajajo to in ono in, da poskrbite, da se bo v spletnem brskalniku potencialne stranke prikazala ravno vaša spletna trgovina in ne trgovina konkurenta, bo potrebno vložiti nekaj dela. Za to, da se vaša spletna trgovina v spletnih brskalnikih uvrsti čim višje, poskrbimo z optimizacijo spletne strani, ki ji sicer z angleško kratico pravimo kar SEO (search engine optimization). Veliko dobrih podjetij, katerih kruh je izdelava spletne trgovine, svojim strankam ponuja tudi optimizacijo. To med drugim pomeni, da vam pripravijo vsebine, primerne za vašo spletno stran, ki vsebujejo primerno količino ključnih besed. Če na primer prodajate sveže cvetje, najbrž želite, da vas stranke najdejo na vrhu strani, ko v brskalnik vpišejo sveže cvetje. To je namen optimizacije.
Izdelava spletne trgovine je nedvomno pravi in zelo pomemben korak k uspešnemu poslovanju. Šele ko ste enkrat prisotni na spletu in ko to prisotnost dodobra obvladate (oz. si za to priskrbite pomoč usposobljenih strokovnjakov), se po navadi začnejo nizati uspehi. Saj veste, kako pravijo danes: »Če te ni na spletu, ne obstajaš.« In če vam lahko spletna prisotnost prinese nižje stroške, večji doseg in s tem potencialno večje število strank in opravljenih nakupov, zakaj ne?